Sveiki atvykę į Renault Trucks Lietuva
Atsiliepimai
„Renault Trucks C Optitrack” - Prancūzija - „Transports Ferrato”
Statybų darbai
Mar. 3 2021
Nuo balandžio mėnesio vairuodamas naująjį „Renault Trucks C Optitrack ", Christianas Vinet jau turėjo galimybę išbandyti transporto priemonės veikimą įvairiomis sąlygomis: keliuose, darbų aikštelėse ar ant slidžios dangos. Pasirodė, kad tai manevringa, universali ir tvirta transporto priemonė.
FERRATO TRANSPORTS
VEIKLA: sunkvežimių nuoma su vairuotojais viešųjų darbų ir kelių darbų sektoriams.
ĮKŪRIMAS: 1962 m. Marselyje.
PARKAS: 55 transporto priemonės, įskaitant 8 visiškai nuosavybės teise priklausančias „Renault Trucks T" ir 4 ilgalaikės nuomos transporto priemones.
DARBUOTOJAI: 50
Šeštą valandą ryto. Vos keli kilometrai iki Marselio senojo uosto. Christian Vinet ruošiasi pradėti darbo dieną įmonėje „Transports Ferrato", kuri specializuojasi nuomodama sunkvežimius su vairuotojais viešiesiems ir kelių darbams. Šiandienos programoje numatyta nuvykti paimti ekskavatorių į La Ciotat jūrų uostą ir nuvežti jį į statybvietę. Po to jis vyksta į Gardanne karjerą paimti skaldos krovinio perdirbimui ir galiausiai vyksta į kelio darbų vietą į šiaurę nuo miesto. Pagal šį grafiką kiekvienoje užduotyje reikia prijungti ir atjungti skirtingas priekabas. Jau šiek tiek daugiau nei mėnesį Christianas Vinet dirba su „Renault Trucks C", kuriame sumontuota „Optitrack" sistema, 4x2 konfigūracija.
TRANSPORTO PRIEMONĖ, PRITAIKYTA BET KOKIAI SITUACIJAI
„Norėjau pakeisti 6x4 vilkiką kita dviaše transporto priemone, galinčia traukti 50 t, - aiškina Robertas Ferrato. Ji turi būti ir galinga, ir galinti išvažiuoti iš įvairiausių situacijų ant sudėtingų paviršių. Ir aš priėmiau teisingą sprendimą". Kristianas prie „Renault Trucks C Optitrack" prikabino cisternų transporterio puspriekabę ir pasiruošė išvykti į La Ciotat. „Šią transporto priemonę vairuoju jau mėnesį ir esu ja labai patenkintas, nes ji turi savybių, kurių nesitikėjau, ypač iš 4x2 konfigūracijos sunkvežimio!" Kristianas sunkvežimius vairuoja jau 23 metus. „Pradėjau vairuoti sunkiasvorius vilkikus su puspriekabėmis greitkeliuose, o vėliau pradėjau dirbti viešųjų darbų pervežimo srityje. Taip pat esu mechanikas."
Šiuo ryto metu eismas greitkeliu, iš kurio atsiveria vaizdas į pakrantę, vis dar vyksta sklandžiai. Kad pasiektų laivų statyklą, Kristianas turi važiuoti per senamiestį, per visą senojo uosto ilgį, įveikti kelias ankštas žiedines sankryžas ir t. t. La Ciotat nebuvo pritaikytas tokiai transporto priemonei, tačiau Kristianas be problemų pasiekia kelionės tikslą.
Ekskavatorius stovi ant nenaudojamos žemės, apsuptas kelių senų, nebenaudojamų angarų, pastatytų dar šlovingais La Ciotat metais. Dabar laivų statykla atgyja, nes čia statomos ir prižiūrimos superjachtos. Po kelių minučių ekskavatorius buvo patikimai pririštas prie cisternos transporterio ir Kristianas vėl išvažiavo į kelią. Dabar eismas tankesnis, dažnai sulėtėja, sustoja ir įtraukia įkalnes. „Man daro įspūdį "Renault Trucks C" laikymasis kelyje. Pavarų perjungimas visiškai sklandus dėl gerai sukalibruotos automatinės mechaninės pavarų dėžės. Tereikia perjungti greičio reguliatorių į automatinio greičio palaikymo režimą ir transporto priemonė pati sulėtėja. Stabdžių pedalo apskritai nenaudoju labai dažnai." Lengvas vairavimas, turintis teigiamą poveikį vartojimui. „Lyginant su ankstesniu „Renault Premium" sunkvežimiu, važiuojant tuo pačiu maršrutu, galima lengvai sutaupyti nuo 160 iki 180 l. Važiuojant automatinio greičio palaikymo režimu niekada neperžengiate žaliosios zonos ribų."
UNIVERSALUMAS BEKELĖJE
Grįžus į „Transports Ferrato" depą, laikas keisti priekabą. Christianas prijungia puspriekabę, pakrautą žvyro, skirto Gardanne karjerui, esančiam maždaug už 40 km nuo Marselio. Vietinės sąlygos gali apsunkinti situaciją: pastaruoju metu daug lijo, todėl nuožulnus karjero gruntas tikriausiai bus purvinas ir slidus. Šiame kreidos karjere statybinėms medžiagoms gaminti dabar perdirbamos inertinės atliekos iš statybų ir žemės darbų aikštelių. Atvykęs į vietą Kristianas vairuoja savivartį sunkvežimį, kurio bendras svoris 27 t., link iškrovimo vietos slidžių takelių labirintu stačiais šlaitais. „Kai tik pasidaro sunku važiuoti ir pajuntate, kad galinė dalis pradeda slysti, reikia nedelsiant įjungti „Optitrack" režimą, kad būtų aktyvuoti 2 priekiniai varomieji ratai." Ir tada, tokiomis sąlygomis, dėl kurių paprastai 6x4 sunkvežimis praranda trauką ir apsunkina judėjimą, „Renault Trucks C Optitrack" sugeba įveikti kliūtis. „Norint įjungti „Optitrack" sistemą, tereikia paspausti mygtuką prietaisų skydelyje. Vėliau galiu ją pamiršti, nes kai transporto priemonė įsibėgėja iki 25 km per valandą greičio, ji automatiškai išsijungia."
Dėl to Christianas gali ramiai susitelkti į vairavimą, įveikti posūkius ir įkalnes tinkamu greičiu. Kai reikia iškrauti krovinį, jam tenka važiuoti atbuline eiga iki rampos, vedančios į griuvėsių krūvos viršų, ir šį manevrą „Renault Trucks C Optitrack" įveikia su kaupu. „Jau esu užstrigęs su kitais sunkvežimiais ant šio pakilimo, negalėdamas pajudėti, nes bamperiai buvo įklimpę; „Renault Trucks C Optitrack" turi daug didesnę prošvaisą ir atakos kampą, kuris leidžia jam važiuoti bet kur, net ir „baisiais" paviršiais!"
APČIUOPIAMAS NAŠUMO PADIDĖJIMAS
„Renault Trucks C Optitrack " taip pat buvo išbandytas jungiant karšto mišinio dengimo įrenginio priekabą. Ilga ir subtili operacija, trunkanti mažiausiai tris ketvirtadalius valandos. „Šios priekabos yra labai sunkios ir gali būti net 35 m ilgio.
Reikėtų nepamiršti, kad tokio tipo manevrai turi būti tikslūs centimetro tikslumu, pirmyn, atgal, vėl ir vėl... Ir paprastai po trijų ketvirčių valandos sankaba būna įkaitusi iki raudonumo."
Kristianas ir vėl neslepia nuostabos dėl „Renault Trucks C Optitrack" našumo: „Jis neįtikėtinai manevringas, mane nustebino sklandus įsibėgėjimas naudojant 4 varančiųjų ratų pavarą. Jis sugebėjo išjudinti priekabą, kuri labai ilgai stovėjo ir turėjo keletą problemų su stabdžiais! Dėl „Optitrack" sistemos galinė varančioji ašis gali ją išjudinti, tačiau sklandžiai, be sankabos veikimo trikdžių." Mechaniko akis atidžiai ir bekompromisiškai analizuoja savo transporto priemonės veikimą. Juk klientas yra šalia ir gali pats susidaryti nuomonę apie išsinuomotos transporto priemonės veikimą bei nuspręsti, ar dar kartą ja pasitikės... ar ne! „Statybų aikštelėse jis užsitarnavo labai gerą reputaciją, tokią, kad jau turiu užsakymų kitiems metams."
DURANCE GRANULATS
„Durance Granulats", įsikūrusi Gardanne esančiame kreidos karjere, išgauna kreidą iš aliuvinių uolienų ir perdirbinėja inertines (neteršiančias) statybų pramonės atliekas statybinėms medžiagoms gaminti.
„Įmonė yra šios srities pradininkė regione", - pabrėžia įmonės vadovas Alexandre'as Liegeonas. „Kasmet į mūsų gamyklas - Gardanne ir Meyrargues - atvežama apie 300 000 t inertinių medžiagų, taip pat savivarčiais vežama skalda iš atliekų tvarkymo įrenginių." Tai sparčiai besiplečianti rinka, nes perdirbtos medžiagos yra pigesnės ir geresnės kokybės nei natūralūs produktai. „Perdirbimo procesas leidžia mums išlaikyti tokias pat savybes, kaip ir pirminės medžiagos". Ši veikla susijusi su nuolatiniu sunkvežimių atvykimu ir išvykimu vingiuotais karjero keliais, kuriais vežamos medžiagos iškrauti arba gatavi produktai pristatyti.
Šiuo metu 60 proc. šios skaldos perdirbama naujam gyvenimui kaip užpildas - tai veikla, kuria, be kita ko, tausojami gamtos ištekliai, išvengiama pernelyg didelio atliekų kaupimo sandėliavimo centruose ir ribojamas kelių eismo poveikis, nes skatinami dvipusiai krovinių srautai.
KOMFORTAS, SAUGUMAS BEI TVIRTUMAS
„Šiame sunkvežimyje praleidžiu apie 6-7 valandas per dieną, neskaičiuojant pakrovimo, iškrovimo ir puspriekabių keitimo", - pabrėžia Christianas. „Renault Trucks C" kabinoje visiškai tylu dėl dvigubų stiklų. Viskas gerai suprojektuota, visi valdikliai lengvai pasiekiami. Patobulinta „Bluetooth®" sistema, kompiuteris veikia intuityviai, daiktadėžės erdvesnės, gultas patogesnis... Tai reiškia, kad kiekvieną rytą visada malonu ateiti į darbą, jaučiuosi daug mažiau įsitempęs ir ne taip pavargstu. Galime užprogramuoti tachografo įspėjimus likus 10, 15 ar 20 minučių iki sustojimo, todėl turime laiko susirasti, kur pastatyti sunkvežimį." Komfortas, kuris išlieka toks pat, nepriklausomai nuo vietovės. „Buvau nustebęs, kad kabina tokia patogi; ji yra ant amortizatorių, o ne ant oro pagalvių, kaip mano buvusiame „Renault Premium". Net jei važiuojame per purviną ar akmenuotą dirvą, kabina visą laiką išlieka stabili ir sklandžiai kompensuoja padėtį." Plieninis bamperis, didelė prošvaisa ir sutvirtintas balninis tiltas - tai savybės, suteikiančios automobiliui saugumo ir patikimumo. Robertui Ferrato „Renault Trucks C Optitrack" šiuo metu vertinamas aukščiausiais balais. „Norėjau manevringo 4x4 vilkiko, kuris taip pat pasižymėtų dideliu našumu ir būtų ekonomiškas ne tik degalų, bet ir nusidėvėjimo požiūriu; padangų, stabdžių, sankabos ir kt. Tiesa, ši transporto priemonė dar gana nauja, tačiau iki šiol esame patenkinti, o mūsų klientai prašo dar daugiau!"
„PRODUKTO NAUDA"
„OPTITRACK” SISTEMA
Du hidrauliniai varikliai, sumontuoti „Renault Trucks C" priekiniuose ratuose, leidžia vilkikui laikinai naudotis visais varčiais ratais. Lengvai įjungiama „Optitrack" sistema gali būti naudojama nuo 0 iki 25 km/val. greičiu, o vėliau ji automatiškai atsijungia. Ji yra susieta su robotizouta pavarų dėže „Optidriver" ir suderinama su „Voith" hidrauliniu lėtintuvu. Dėl to transporto priemonė, kurioje įrengta „Optitrack" sistema, gali būti universali, ekonomiška ir galinga vienu metu, taip pat gali vežti didesnę naudingąją apkrovą nei įprasta visų varančiųjų ratų transporto priemonė. „Renault Trucks C Optitrack" apsisukimo spindulys leidžia važiuoti bet kur ir išsisukti iš sudėtingų situacijų bet kokio tipo vietovėje.